Jaki związek ma Twoja dieta i stan trądziku?

Title:
Jaki jest związek między dietą a stanem trądziku?

Liczba słów:
423

Podsumowanie:
To, co jesz, jest tym, czym jesteś! To, czy to stwierdzenie sprawdza się w przypadku trądziku, było przedmiotem rygorystycznych badań. Niektórzy ludzie uważają, że niektóre pokarmy powodują trądzik, podczas gdy inni myślą na odwrót. Ale jest bardzo prawdopodobne, że w niektórych przypadkach trądzik może być wynikiem alergii pokarmowych.

W takich przypadkach przeważa pogląd, że skóra działa jak narząd wydalający. Kiedy jesz pokarm, na który jesteś uczulony, następuje reakcja toksyczna, która prowadzi do …

Słowa kluczowe:
trądzik, trądzik i dieta, pryszcz

Treść artykułu:
Jesz to, czym jesteś! To, czy to stwierdzenie sprawdza się w przypadku trądziku, było przedmiotem rygorystycznych badań. Niektórzy ludzie uważają, że niektóre pokarmy powodują trądzik, podczas gdy inni myślą na odwrót. Ale jest bardzo prawdopodobne, że w niektórych przypadkach trądzik może być wynikiem alergii pokarmowych.

W takich przypadkach przeważa pogląd, że skóra działa jak narząd wydalający. Kiedy jesz pokarm, na który jesteś uczulony, zachodzi toksyczna reakcja, która prowadzi układ odpornościowy twojego organizmu do ustanowienia przed nim obrony. Następnie organizm zaczyna wydalać toksyny z pożywienia, co prowadzi do zapalenia skóry w postaci grudek i krost.

Według badań opublikowanych w wydaniu Archives of Dermatology z grudnia 2002 roku, niektóre pokarmy o wysokim indeksie glikemicznym powodują trądzik. Te produkty spożywcze prowadzą do wysokiej produkcji insuliny w organizmie, która podnosi męskie hormony. W wyniku wzrostu hormonów dochodzi do nadmiernej produkcji sebum w organizmie, co ostatecznie prowadzi do zatykania porów, powodując trądzik. W tym przypadku głównymi winowajcami są zboża, mleko, żywność przetworzona, chleb, frytki i chipsy ziemniaczane.

Eksperci sugerują przejście na dietę o niższym indeksie glikemicznym. Dieta o niższym indeksie glikemicznym zawierałaby:

1. Zboża zawierające otręby, jęczmień i owies
2. Dużo świeżych warzyw i owoców
3. Dużo wody, herbat ziołowych i soków warzywnych

A dieta o niższym indeksie glikemicznym nie zawierałaby:

1. Orzechy włoskie, migdały, orzechy brazylijskie i leszczyny
2. Duża ilość nabiału i mleka
3. Sody i inne napoje gazowane
4. Ziemniaki

Witamina B5 jest uważana za bardzo ważną część diety bogatej w składniki odżywcze. Powszechnie występuje w żywności, takiej jak wieprzowina, wołowina, kurczak, jajka, ryby morskie, ziemniaki, pszenica i świeże warzywa. Różnorodność pokarmów jest duża, ale problem polega na tym, że 50% witaminy jest tracone podczas mielenia ziaren i, niestety, w diecie przeciętnego Amerykanina brakuje świeżych warzyw. Dieta może nie być konkretną przyczyną trądziku i trądziku różowatego, ale oczywiście może pomóc w zapobieganiu i eliminowaniu tego samego. Gorące i wilgotne potrawy, takie jak słodkie ciasta, ciastka, słodycze, alkohol, czekolada, smażone i tłuste potrawy, produkty mleczne, orzeszki ziemne, produkty kokosowe, tłuszcze i oleje, na ogół wywołują trądzik.

Związek może nie być bezpośredni, ale zawsze zaleca się zaprzestanie spożywania tych pokarmów, które prawdopodobnie powodują trądzik. Zdrowa i dobrze zbilansowana dieta utrzymuje ciało w zdrowiu, a zdrowie wewnątrz promieniuje na zewnątrz na skórę.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


pl_PLPolish
pl_PLPolish