Jak uniknąć przyrostu masy ciała na wakacjach

Tytuł:
Jak uniknąć przyrostu masy ciała w okresie wakacyjnym

Liczba słów:
983

Podsumowanie:
W tym sezonie świątecznym przeciwstawiaj się trendom i unikaj sezonowej siódemki (średnia waga większość z nas zyska między Świętem Dziękczynienia a Nowym Rokiem). To jedyny trend, w którym nie chcesz uczestniczyć! Poznaj wskazówki, które pomogą Ci przetrwać sezon bez przybierania na wadze.

Słowa kluczowe:
ćwiczenia, fitness, odchudzanie, dieta, wakacje

Treść artykułu:
Okres świąteczny to niewątpliwie czas na radość. Niestety, przeciętny dorosły trochę za dużo świętuje w tej porze roku, co prowadzi do dodatkowego bagażu, gdy nadejdzie Nowy Rok. Uroczystości, które obejmują oddawanie się dodatkowym porcjom, przekąski sezonowych smakołyków i niewielki lub zerowy czas na trening, przyczyniają się do tego do wzrostu liczby osób stosujących dietę w styczniu.
Tak więc ten sezon świąteczny przeciwstawiaj się trendom i unikaj sezonowej siódemki (średnia waga większości z nas przybierze między Świętem Dziękczynienia a Nowym Rokiem). To jedyny trend, w którym nie chcesz uczestniczyć!

Mimo że ta pora roku może przynieść dodatkowe stresy i wyzwania, istnieją sposoby na znalezienie równowagi i utrzymanie zdrowego stylu życia. Chociaż czasami może wydawać się niemożliwe ominięcie tradycyjnych potraw w tym sezonie, istnieje wiele sposobów na uczestniczenie w zabawie bez zwiększania rozmiaru spodni. Nie trzeba eliminować ani unikać uroczystości. Możesz spędzić fantastyczny czas, jednocześnie zachowując wagę i swoją kondycję.

Umiar to słowo sezonu. To sekret przyjemnego, ale i zdrowego wypoczynku. Mając umiarkowane podejście zarówno do tego, co jesz (lub czego nie jesz), jak i do tego, ile ćwiczeń wykonujesz (lub czego nie robisz), możesz uniknąć pakowania na wagę ORAZ również uczestniczyć w całej zabawie o tej porze roku. Więc w tym sezonie zacznij od Nowego Roku zamiast zaczynać styczeń z dodatkowymi kilogramami do stracenia.

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci podczas tych gorączkowych tygodni wakacyjnych:

• Utwórz plan z wyprzedzeniem. Zanim pojawią się święta, stwórz plan włączenia sprawności i dobrego odżywiania do swojej codziennej rutyny. Oceń swój harmonogram wakacji, a następnie określ, ile czasu realnie będziesz mógł poświęcić na ćwiczenia.
• Jeśli pracujesz w biurze, przygotuj się na zalew winnych traktowań, którymi Twoi współpracownicy i inni partnerzy biznesowi będą łaskawie się nimi podzielić. Przechowuj własne zdrowe przekąski na biurku, aby nie ulec pokusie, aby przesadzić, gdy narzekający żołądek domaga się przekąski o 3:00.
• Nie odkładaj swoich celów fitness na czas do Nowego Roku. Jeśli nie możesz ćwiczyć tak często w tym okresie jak zwykle, dostosuj się odpowiednio. Nie używaj wymówki, że skoro nie masz czasu na pełny trening, po prostu w ogóle nie będziesz ćwiczyć. Zamiast tego zaakceptuj swoją ograniczoną dostępność i po prostu zmniejsz częstotliwość i / lub czas trwania ćwiczeń. O wiele lepiej jest skrócić czas ćwiczeń o połowę niż całkowicie go wyeliminować.
• Uczestnicząc w uroczystości wakacyjnej, staraj się jeść z wyprzedzeniem, aby zmniejszyć głód. Jeśli impreza jest wieczorem, zjedz śniadanie, obiad i przekąskę przed podaniem (tak jak każdego innego dnia). Ponieważ zjadałeś posiłki wcześniej w ciągu dnia, będziesz mniej skłonny do wypadania za burtę i jedzenia wszystkiego w zasięgu wzroku. Jeśli jednak zamiast tego będziesz głodował przez cały dzień, próbując „zaoszczędzić” wszystkie kalorie na przyjęcie, będziesz tak głodny, że zanim się zacznie, trudno będzie nie przejadać się.
• Zaplanuj swoje treningi. Zaznacz je w kalendarzu i zarezerwuj czas na ich wypełnienie. Uważaj je za równie ważne, jak każde inne spotkanie lub wydarzenie zaznaczone w kalendarzu.
• Podczas świątecznych obiadów pomiń sos, dressingi i wysokokaloryczne przyprawy.
• W dni, w które naprawdę brakuje Ci motywacji lub po prostu nie masz czasu na wykonanie całego programu ćwiczeń, zobowiązuj się do wykonania zaledwie 10 minut ćwiczeń. Na początku prawdopodobnie zrobisz więcej niż to. Nawet jeśli skończysz tylko 10 minut, jest to o wiele lepsze niż zero minut.
• Kiedy jesteś na imprezie, wyszukuj zdrową żywność, zamiast sięgać po wszystkie niezdrowe wybory. Na przykład paluszki warzywne (bez dipu), kawałki owoców, zwykłe kawałki kurczaka itp. Następnie przejdź do mniej zdrowych (ale pysznych) dań. Będzie mniej prawdopodobne, że będziesz przesadzać z tymi produktami, jeśli już nasyciłeś się niektórymi zdrowszymi produktami. Jednak nie poczujesz się pozbawiony lub niezadowolony.
• Ćwicz w domu. Będziesz bardziej skłonny do dotrzymywania zobowiązań związanych z ćwiczeniami, jeśli nie będziesz musiał gdzieś jeździć, aby ćwiczyć. Ponadto nie będziesz tracić czasu na jazdę, parkowanie, szatnię czy czekanie na użycie sprzętu. Ćwiczenie w domu wymaga bardzo niewielkiego sprzętu (może nawet być bez wyposażenia) i jest dość niedrogie.
• Unikaj marnowania kalorii na napoje alkoholowe

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


pl_PLPolish
pl_PLPolish